Inspiracją do zorganizowania ,,Międzynarodowego Dnia Kropki” stała się książeczka Petera Reynoldsa pt.: ,,The Dot’’, czyli ,,Kropka’’. Bohaterką książeczki jest Vashti, która nie wierzyła w swoje możliwości. Na lekcji plastyki nie miała pomysłu na swoją pracę. Uparcie twierdziła, że nie potrafi malować, a zamknięte farby tylko ją irytowały. To opowieść o nieśmiałej dziewczynce, która dzięki nauczycielce uwierzyła w siebie, odkryła w sobie talent i odwagę. ,,Dzień Kropki” jest to więc święto, które pomaga dzieciom odkryć talenty, poznać swoje mocne strony i umożliwia ich zaprezentowanie.
W naszej szkole na wielu zajęciach odbyły się inicjatywy, do których inspirowała każdego niepozorna KROPKA. Na lekcjach plastyki powstały zatem ,,kropkowe’’ arcydzieła. Na zajęciach techniki powstały kolorowe ,,włóczkowe mandale”, tworzenie których zapewnia rozwój małej motoryki oraz wyczucie koloru u młodych twórców(materiały do wykonania mandali zostały zakupione w ramach programu ,,Laboratoria przyszłości”).
Na zajęciach logopedii dzieci wykonywały wesołe ćwiczenie artykulacyjne, przygotowane w formie wklejki do kart logopedycznych.
Szkolna świetlica natomiast została udekorowana kropkowym sowami wykonanymi podczas zajęć, dziewczynki ozdobiły własne głowy pięknymi opaskami, powstało również drzewo talentów.
Podsumowaniem tych działań była praca w zespołach międzyklasowych mająca na celu stworzenie wspólnych prac przestrzennych: ,,Kropkowy klaun”, ,,Zakropkowane parasolki”, czy wreszcie ,,Kolorowy eksperyment”. Na szkolnych tablicach zawisły kropkowe dzieła sztuki. Na korytarzu stanęła zakropkowana ramka, przy której można było wykonać pamiątkowe zdjęcia.
Uczniowie wykazali się wyjątkowym zaangażowaniem i kreatywnością, a efekty ich niecodziennie zgranej współpracy można obejrzeć nie tylko w galerii zdjęć, ale również na holu w budynku naszej szkoły.