Od poniedziałku 15 stycznia do środy 17 stycznia nasza szkoła organizowała półkolonie dla chętnych uczniów z klas I – VIII pod kierownictwem pani dyrektor Anny Wiśniewskiej. Zajęcia miały na celu poszerzenie oferty edukacyjnej szkoły, a także zwrócenie uwagi i zainteresowanie uczniów różnorodnymi formami spędzania czasu wolnego. Uczniowie mieli do wyboru cztery rodzaje zajęć: sportowe, taneczne, historyczno-turystyczne oraz językowe.
W zajęciach sportowych, które w tym roku odbywały się pod hasłem „Sportowo w ferie” prowadzonych przez panią Izabelę Zarychtę, uczestniczyło 14 uczniów z klas I-III. Dzieci codziennie brały udział w innych formach aktywności. Poza mnóstwem zabaw, dzieciaki grały w unihokeja, mini piłkę nożną, uproszczone formy piłki siatkowej. Mimo codziennych intensywnych ćwiczeń nikt nie chciał wracać do domu.
W zajęcia tanecznych pod nazwą „Ferie z muzyką i tańcem” prowadzonych przez panią Agatę Siejcę, brało udział 26 dziewcząt z klas 1-8. Tancerki z wielkim zaangażowaniem uczyły się choreografii nowego tańca, który niebawem zaprezentują w szkole i na turniejach tanecznych. Towarzyszyła im energia, pasja i dobry humor.
Na zajęciach historyczno-turystycznych pt. „Poznaj Płock” prowadzonych przez panią Elżbietę Kaźmierską, uczniowie odkrywali historię i niezwykłe miejsca naszego miasta. Odwiedzili także różne instytucje, które prowadzą działalność edukacyjno-kulturalną na rzecz Płocka tj. Archiwum Państwowe, Muzeum Mazowieckie i Książnica Płocka. W Archiwum Państwowym uczestniczyli w warsztatach, poznając pracę archiwisty i dowiadując się, jak ona jest ważna, aby przetrwały stare dokumenty, natomiast w muzeum brali udział w podchodach muzealnych, gdzie poprzez zabawę nabywali wiedzę o przeszłości naszego miasta.
Zajęcia językowe „STEAMowo o Wielkiej Brytanii” prowadzone przez panią Marzenę Kowalską, realizowane za pomocą projektu STEAM, odkrywały przed uczniami ciekawostki z zakresu wiedzy ogólnej o Wielkiej Brytanii, a także rodziny królewskiej oraz najpopularniejszych baśni i bajek. Z ogromnym zaangażowaniem uczestnicy wykonywali broszury, krzyżówki, rebusy oraz gry na platformach edukacyjnych oraz w wersji interaktywnej. Testowanie stworzonych przez uczestników półkolonii gier okazało się najatrakcyjniejszym etapem zajęć.